Портал » Начало форум » Гараж » Употребявани автомобили

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Формиране на цената на употребяван Сааб
МнениеПубликувано на: Нед Апр 16, 2006 3:31 pm
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
За база се приема цената в ново състояние у нас, включително обмитяването и ДДС. Пазарната цена е в проценти от цената в ново състояние на официалния вносител у нас.

На 1 год. – 70 % от цената в ново състояние
На 2 год. – 60 % от цената в ново състояние
На 3 год. – 53 % от цената в ново състояние
На 4 год. – 45 % от цената в ново състояние
На 5 год. – 38 % от цената в ново състояние
На 6 год. – 30 % от цената в ново състояние
На 7 год. – 25 % от цената в ново състояние
На 8 год. – 19 % от цената в ново състояние

Пример: Каква е цената на три годишен Сааб 9-3 Спорт Седан дизел, закупен от Грифин за 60 000 лева?
Отговор: 53 % от 60 000 лева, т.е. 31 800 лева. Тази цена е съвсем ориентировъчна и много често съвпада с цената на нов внос на аналогичен модел.

Единственото предимство на този метод е, че служи за съвсем БЪРЗО определяне на ориентировъчната цена на употребявания автомобил.
Точността на метода е най-голяма за първите години на експлоатация и най-малка за последните години на експлоатация.
Метода е широко обхватен и се базира на наблюдения на пазара у нас, където търсенето на марката Сааб е съвсем слабо.

-------------------------------------------------------------------

При изплащане на “тотални” щети по застраховка “Гражданска отговорност”, родните застрахователи оценяват колите като прилагат следните проценти от цената в ново състояние (цени в Германия от Super Schwacke, включително тяхното 16 % ДДС) при леки автомобили с двигатели над 1800 до 3000 куб.см, съгласно указанията на Гаранционен фонд:

На 1 год. – 84 % от цената в ново състояние
На 2 год. – 72 % от цената в ново състояние
На 3 год. – 62 % от цената в ново състояние
На 4 год. – 54 % от цената в ново състояние
На 5 год. – 46 % от цената в ново състояние
На 6 год. – 40 % от цената в ново състояние
На 7 год. – 34 % от цената в ново състояние
На 8 год. – 29 % от цената в ново състояние
На 9 год. – 26 % от цената в ново състояние
На 10 год. – 24 % от цената в ново състояние
На 11 год. – 22 % от цената в ново състояние
На 12 год. – 20 % от цената в ново състояние
На 13 год. – 18 % от цената в ново състояние
На 14 год. – 16 % от цената в ново състояние
На 15 год. – 14 % от цената в ново състояние
На 16 год. – 12 % от цената в ново състояние
На 17 год. – 10 % от цената в ново състояние
На 18 год. – 9 % от цената в ново състояние
На 19 год. – 8 % от цената в ново състояние
На 20 год. – 6 % от цената в ново състояние


При този метод не се отчита разликата в изхабяването на шведския, корейския, немския, руския, японския, италианския, британския, френския, американския, азиатския и т.н. автомобил. Не се отчита сложния митнически режим, който е основната причина за хаусът в ценообразуването на употребяваните автомобили у нас. Не се отчита съотношението търсене / предлагане на нашия пазар. Застрахователите дават по-високи оценки от пазарните цени.

Методите за оценка по горните два метода са универсални и съвсем лесно приложими за сметка на тяхната точност.

-------------------------------------------------------------------
Цена в Германия от www.mobile.de
Ако колата се купува от юридическо лице (включително автокъща), цената включва 16 % данък оборот (у нас този данък е известен като ДДС). На немски език се пише “inkl. MwSt.” което се чете “включително данък оборота (Мерверщрое)”. При излизане от Германия се маха платения 16 % данък оборот. Затова покупната цена (вкл. платения данък оборот) на колата се преизчислява, като цената платената цена се раздели на коефициента 1.16 за да се получи цена без данък оборот. Така се получава по-ниска цена на придобиване. Отделям внимание на този факт, защото повечето Сааби 9-5 са били служебни автомобили и при тяхната покупка се заплаща 16 % данък оборот, който после при износ се приспада на митницата. Затова при този метод на оценка се взема под внимание цената в Германия без техния 16 % данък оборот (мерверщрое).

Обмитяване на лек автомобил, регистриран в страна от Европейският съюз при възраст над 4 години от дата на първоначална регистрация в ЕС до датата на вноса в Р. България.

Когато мотора има мощност до 120 кW, не се плаща обмитяване при вноса у нас.

Когато мотора има мощност в диапазона над 120 кW до 150 кW вкл., акциза е по 35 лева за всеки киловат мощност по DIN (европейският стандарт за мощност). При мощност 136 кW (185 коня) се заплаща 4 760 лева акциз, когато колата е над 4 год и има регистрация в ЕС.

Когато мотора има мощност над 150 кW, акциза е по 60 лева за всеки киловат мощност по DIN (европейският стандарт за мощност). При мощност 169 кW (230 коня) се заплаща 10 140 лева акциз, когато колата е над 4 год и има регистрация в ЕС.

http://customs.bg/index_bg.html

Най-често автовоза от Германия до България струва 1000 – 1200 лева. Печалба за прекупвача, регистрация в КАТ, аларма, застраховки, маркировка, техническа профилактика ...

Този метод на оценка е най-сложен и най-точен.
-------------------------------------------------------------------
Предлагането на автомобили у нас е поне 10-20 пъти повече от търсенето.
На автоборсата в Горубляне има 6 000 автомобила, които сега се продават по 1-5 броя на седмица и 20-50 броя седмично в трите активни месеца в годината. По традиция обявените продажни цени са предварителни, следвани от мигновен пазарлък за 10 % отстъпка "понеже си сериозен купувач". Свръх предлагането намалява цените с 15-20 %
В сайта www.mobile.bg има около 30 000 обяви за продажба на леки коли, над 5 000 от които се намират в автоборсата в кв. Горубляне на София. Следователно борсата в Горубляне има 16-17 % пазарен дял по мои изчисления. Търговците там са сговорни и ежедневно си “сверяват часовниците”. Затова стигам до извода, че “Горубляне” е сериозен фактор за ценообразуването на употребяваните автомобили.
Ако сега се преустанови доставяне на автомобили в автоборсата в Горубляне, ще са нужни няколко години да се разпродаде изложената "стока". Следователно средностатистическият престой на една кола на тази борса е поне една година. За да преживява прекупвача, трябва много яко да натовари цената. Освен това колата е остаряла с още една година заради престоя на борсата, което в никакъв случай няма да се отрази в спад на цената. Какъв е изхода, устройващ прекупвача?
- Да се внесе стара кола, закупена от западна морга.
- Да се внесе кола, закупена като катастрофирала.
- Да се внесе кола-дубликат.
- Да се внесе силно износена кола със запазен интериор.
- Да се направи някакъв куц бартер с проблемна кола.
- Да се предлага кола, претърпяла много тежко ПТП у нас и изплатена като "тоталка" от застрахователите у нас. После на документи да е инсценирано второ ПТП и получено обезщетение от втори застраховател
- Да се излъже купувача за истинската година на производство.

Търговията на Горубляне става по следния начин:
Автокъщи със собствен внос.
Автокъщи със собствен внос, които понякога са склонни да правят бартери.
Автокъщи, които понякога купуват коли от многото автовози, доставящи стока за борсата.
Частни лица прекупвачи, които си плащат наем за 1-2 места в автокъща. Тези прекупвачи си намират стока от различни места, по различни поводи и на различни цени.
-------------------------------------------------------------------
Много пъти съм бил свидетел, че търгашите (по-наглите прекупвачи у нас) “пробутват” завишение от 50 % до 100 % за много добре запазен автомобил, което е твърде много.

Статистиката в Германия показва, че нашите северни машини (900 NG, 9000, 9-3, 9-3 спорт седан, 9-5) са изминали средно по 20 400 км годишно, т.е. по 1 700 км месечно. За кабриолетите – 15 600 км годишно или 1 300 км месечно. Немците са свикнали да правят следните корекции в цената при повече или по-малко изминати километри:

Завишение на цената при изминати по-малко километри.
1-3 % завишение при 10 000 км по-малък пробег
2-6 % завишение при 20 000 км по-малък пробег
3-8 % завишение при 30 000 км по-малък пробег
4-11 % завишение при 40 000 км по-малък пробег
5-14 % завишение при 50 000 км по-малък пробег
6-17 % завишение при 60 000 км по-малък пробег

Намаление на цената при изминати повече километри.
2-5 % намаление при 10 000 км по-голям пробег
5-10 % намаление при 20 000 км по-голям пробег
7-15 % намаление при 30 000 км по-голям пробег
10-20 % намаление при 40 000 км по-голям пробег
12-25 % намаление при 50 000 км по-голям пробег
15-30 % намаление при 60 000 км по-голям пробег
-------------------------------------------------------------------
1 kW = 1,359 PS
100 kW = 135,9 PS

1 PS = 0,735 kW
100 PS = 73,5 kW

Конските сили се обозначават "HP", но в Германия нарочно ги обозначават "PS" с което швабите правят намек, че немския стандарт за мощност "DIN" се е наложил в цяла Европа.
Един и същи двигател има различно измерена мощност на стенд в Европа и Америка. Разликата е в загубите на ДВГ (двигател с вътрешно горене) на стенда. Подробностите при различните методи на измерване на стенда не са обект на тази тема. В Америка мощността по техния стандарт SAE е с около 5 % по-висока от мощността по европейския стандарт DIN.
Пример 100 коня по DIN в Европа са 105 коня по SAE в Америка. Тази разлика е съобразена на нашата митница при обмитяването на употребяван в Америка автомобил.
-------------------------------------------------------------------
Горните методи за оценяване служат за бързо формиране на базова цена, която подлежи на многократни корекции.
Вече имаме изчислена базова цена и следват корекции, вследствие на следните по-важни фактори:
- общо техническо състояние;
- използване на автомобила за дейности с ускорена амортизация (такси, кола под наем, учебна кола и др.);
- екстри;
- съотношение търсене/предлагане за съответния регион (например това съотношение за стара Лада е съвсем различно за София и най-малките населени места);
- предишни ПТП и възстановяване на нанесените щети от тях;
- предишно обслужване и ремонти;
- предстоящи инвестиции за удължаване ресурса на агрегати, възли и детайли;
- изминат пробег;
- експлоатационни разходи (цена на гориво, разход на гориво на 100 км, цена на консумативи, периодичност при смяна на консумативите и др.);
- разходите за техническо поддържане;
- брой предишни собственици;
- документи за първоначален произход;
- наличие на сервизна (чекова) книжка;
- разходи за застраховки и съхранение на автомобила;
- данъчна тежест (обмитяване, такса правоползване в общината, винетка, възможност за данъчен кредит ДДС, стопански разход на покупката и др.);
- възможност за алтернативно гориво;
- възможност за отложено плащане;
- натрупан опит в покупко-продажбите на автомобили;
- годишно овехтяване на цената;
- ликвидност;
- индивидуалност и серийност;
- тунинг;
- още фактори.
Има разлика между факторите, които оказват влияние върху избора на модел и факторите, които оказват влияние върху корекцията на базовата цена на конкретен употребяван автомобил. Критерия за избор на марка и модел МПС (краш-тест, безотказност, цвят, функционалност, наличие на достъпна сервизна мрежа и т.н.) не е предмет на тази тема. Също така определянето на общото техническо състояние не е предмет на тази тема.
-------------------------------------------------------------------
Експлоатационния срок на алармата по мое лично наблюдение е 3-4 години за алармите с цена в ново състояние около 80-100 лева, 4-6 години за алармите с цена в ново състояние около 130-160 лева и 7-8 години за алармите с цена в ново състояние над 250 лева). След този срок алармата е морално остаряла, слабо ефективна и често създаваща проблеми. Затова при покупка на кола не би трябвало след този срок да се взема под внимание остатъчната стойност на алармата.
Цената на алармата е актуална при най-евтините коли или когато алармата е сравнително нова.
Досега не е имало критерий за оценка на употребявана аларма, но ще се опитам да дам такъв без да се задълбочавам. Трябва само да отбележа, че преди 5 год. една аларма за 500 лева е на техническото ниво на съвременна аларма за 300 - 350 лева.

Нова аларма 100 лв; след 1 год. – 65 лв; след още 1 год. - 40 лв; след още 1 год. - 15 лв.

Нова аларма 160 лв; след 1 год. – 112 лв; след още 1 год. - 80 лв; след още 1 год. - 56 лв; след още 1 год. – 32 лв; след още 1 год. – 16 лв.

Нова аларма 250 лв; след 1 год. – 188 лв; след още 1 год. – 150 лв; след още 1 год. - 125 лв; след още 1 год. - 100 лв; след още 1 год. – 75 лв; след още 1 год. – 50 лв; след още 1 год. – 25 лв.

Нова аларма 400 лв; след 1 год. – 300 лв; след още 1 год. - 240 лв; след още 1 год. - 200 лв; след още 1 год. – 160 лв; след още 1 год. – 120 лв; след още 1 год. – 80 лв; след още 1 год. – 40 лв.
-------------------------------------------------------------------
Примерна схема за ориентировъчна оценка на употребявано радио-CD с падащ панел:

На 6 мес. – 80 % от цената в ново състояние
На 1 год. – 70 % от цената в ново състояние
На 2 год. – 50 % от цената в ново състояние
На 3 год. – 45 % от цената в ново състояние
На 4 год. – 42 % от цената в ново състояние
На 5 год. – 40 % от цената в ново състояние
На 6 год. – 38 % от цената в ново състояние

Забележки: Изчислението съм направил за радио, което има фактура (или има само касова бележка) за покупка и гаранционна карта с изтекъл (неизтекъл) гаранционен срок от ЕДНА година. Липсата на документи за покупка води до намаляване на цената в употребявано състояние. По-малък гаранционен срок от една година също води до намаляване на по-горе изчислената цена в употребявано състояние (по-големите ментета имат кратък гаранционен срок и техния експлоатационен срок е по-малък, т.е. цената на ментетата много бързо пада). За цена в ново състояние се приема сегашната цена в търговската мрежа на същия или приравнен модел, независимо от някогашната фактурна цена.
-------------------------------------------------------------------
Пример: Радио-CD с падащ панел на 3 години. Налична стара фактура за 264 лева с ДДС и гаранционна карта с изтекъл гаранционен срок от 1 година. В момента аналогично радио-CD има цена около 192 лева с ДДС.
На 3 год. – 45 % от цената в ново състояние
45 % от 192 лева = 86.40 лева ориентировъчна цена в употребявано състояние
-------------------------------------------------------------------

_________________
InsBook.info - книга за застраховане


Последна промяна sluchaen_fen на Съб Юни 09, 2007 7:25 pm, променена общо 3 пъти

          Върнете се в началото  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 07, 2007 5:56 pm
 

Аватар
turbo cornpressor
turbo cornpressor

Регистриран на: Пон Сеп 29, 1975 8:20 pm
Мнения: 4857
Местоположение: Зад волана на Saab-а
Автомобил: 9000 CDE Nordic, 9-5 Vector Combi
Мисля, че тази тема трябва да се актуализира.

_________________
Saab не е просто автомобил. Това е начин на мислене!

Изображение
Where the 900 fits in!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: По Шваке , по Горубляне или по Орландовци....
МнениеПубликувано на: Сря Мар 07, 2007 6:04 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 12:01 am
Мнения: 3065
Местоположение: обикаля
Автомобил: SAAB 9-5 R.I.P,9-11 TT,9-5 Aero Deviltuned
Честно казано едва ли търговците имат такава основа за формиране на цените-всеки е наясно с първоначалната цена,вложенията в части и горе-долу колко вървят подобните,слага няколкостотин лева за пазарлък отгоре и търси жертви :D !

_________________
When fast enough just isn't fast enough.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: честно казано
МнениеПубликувано на: Вто Окт 16, 2007 11:06 am
 


Регистриран на: Пон Мар 06, 2006 11:42 am
Мнения: 4
Местоположение: Sofia
честно казано СААБ-а не е кола която се купува и внася лесно.Прекупвачите на Горубляне се плашат от СААБ.Не за друго а защото мита за скъпите части и тежката поддръжка гони масовия клиент.А на Горубляне хората търсят бързи и лесни продажби.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Окт 29, 2007 11:44 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пет Окт 05, 2007 5:15 pm
Мнения: 1734
Поздравления за случаен фен - почти всичко е изчерпателно и подкрепено с данни и цифри, а не само голи твърдения. Актуализация трябва да има. Тук във Варна в една от автокъщите имаше 9000 2.0 лпт с всички екстри, но на листа с описанието пишеше:"Кола само за познавачи!" И наистина собственика не я даваше на кой да е - примерно на клиентите тръгнали с 10 000 лева за ситроен саксо '96 (има и такива).


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 02, 2009 6:48 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 2112
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: SAAB 9000 CDE Hirsh Performance
Обява в мобиле-то:
Автомобили

Saab 9000 2.3cse(Холандия)

750 EUR Покажи в евро Покажи в usd Покажи в лева

Дата на производство юли 1995 г.
Тип двигател Бензинов
Мощност (к.с.) 143 к.с.
Скоростна кутия Ръчна
Категория Лимузина
Пробег 200000 км
Цвят Т.зелен

Особености:
4(5) Врати, ABS, Airbag, Автопилот, Аларма, Бордови компютър, Ел. Огледала, Ел. Стъкла, Климатроник, Лети джанти, Металик, Нов внос, Сервизна книжка, Серво управление, Халогенни фарове, Центр. заключване

Допълнителна информация:
Автомобила се намира в базата на Автосалон Rotary в Холандия. Цената от 750Е е окончателна. Техническо състояние - много добро, външен вид - отличен! Двигател - 2. 3 без турбо 143кс. Всички екстри + климатроник, ел. седалки с памет и отопление, темпомат, борд компютър, пълен ел. пакет, металик. . . . . . Възможна доставка с автовоз на автосалона. Налични около 60 автомобила, бусове, пикапи, камиони, лодки, платформи в Холандия - топ цени. Доставка по заявка! За повече информация 0878 200001, 0899 87 86 88

интересно до тук колко ще ми излезе?!?! - само дето е без турбо
:(

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формиране на цената на употребяван Сааб
МнениеПубликувано на: Пет Дек 17, 2010 3:35 pm
 


Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 3:34 pm
Мнения: 2
Благодаря за информацията, добре е да се знае това!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формиране на цената на употребяван Сааб
МнениеПубликувано на: Пет Дек 21, 2012 12:17 pm
 


Регистриран на: Пон Дек 10, 2012 5:08 pm
Мнения: 0
Интересна информация ама надали някои спазва тези норми :D Особено в тази криза всичко се продава на безценица :mrgreen:


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Гараж » Употребявани автомобили

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab