Портал » Начало форум » Saab кафе » Връзки, статии и новини.

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Електрически Сааби
МнениеПубликувано на: Вто Май 18, 2010 5:16 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Фев 02, 2005 11:23 pm
Мнения: 596
Местоположение: гр. София
Автомобил: Saab 9-5 Aero 2007, R.I.P. 9-5 2.2 TiD
Колеги, я вижте този линк: http://www.electroengine.se/en/index.php

Дали скоро няма да ни изненадат?

_________________
Моят Saab ми спаси живота. R.I.P. там в автомобилния рай...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електрически Сааби
МнениеПубликувано на: Вто Май 18, 2010 5:57 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Чет Дек 01, 2005 8:41 am
Мнения: 373
Местоположение: Barcelona / Spain
Автомобил: SAAB 9-5 2.0 Vector Aut.06+ 9000project
Много атрактивно
...
само не ми стана ясно (прегледах го по диагонал) дали предлагат да ти направят колата електрическа, или такива готови.
ако предлагат трансформация съм готов да купя един 9000 и да събера пари и да им го пратя.... това сериозно го казвам

По късно ще го погледна.

малко офф топик:
брат ми от доста време ми говори за някаква конверсия на двигателите за да вървят на вода и се опитва да си докара една такава система:
http://www.waterfuelsecretguides.com/?tid=wfl1917

не е точния линк, но е нещо такова

_________________
9-5 Vector, 2.0t Ауто, 2006
9000 CSET 2.3T, 97 -вече в операционната, очаквано излизане> 08-09/2013
9-5 Arc (Vector) 2.3t SW 2001
EX: 9000CS 2.3T; 9000CS 2.3TSport; GM900 2.3; 9000CC 2.0; 9-5 AERO; 9000 94 AERO


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електрически Сааби
МнениеПубликувано на: Вто Май 18, 2010 6:14 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Фев 02, 2005 11:23 pm
Мнения: 596
Местоположение: гр. София
Автомобил: Saab 9-5 Aero 2007, R.I.P. 9-5 2.2 TiD
Това с водата много ме съмнява .....

А иначе тия пичове нямат директна оферта за конверсия, но твърдят че е по лесно да се конвертира готова кола, вместо да се прави нова. Интересното е, че са сключили договор със Сааб и шведското правителство за разработване и/или конверсия на електрически автомобили. Именно топлата им връзка със Сааб ме кара да мисля, че можем да очакваме изненади. А иначе ще взема да им пиша дали не искат моя 9-5 за опитно свинче в по-горния клас :D

Ето какво твърдят - конверсията става за няколко часа:

Цитат:
Transforming existing models from an internal combustion engine to electric propulsion is considerably more simple and cheaper than building a completely new electric car, even if certain adjustments have to be made for each particular make of car. Usually, no reconstruction of the body is required and the modifications required for the chassis and electronics are minimal. Electroengine develops systems that can be installed in standard cars in just a few hours. The installation will be a very quick process in series production runs in factories.

The combustion engine, exhaust system, gearbox and differential are removed. The electric engine is mounted directly on the car’s driveshafts and the batteries are placed in suitable positions so that the distribution of weight between the front and rear of the car is maintained and the driving characteristics of the car remain unchanged. The car’s total weight is often similar as well.

With True Electric, the batteries can be charged overnight or at work via a standard 230V socket, giving a range of at least 150 kilometres. If a powerful 3-phase connection is used, then one hour of charging is sufficient. In the series production it may be possible to choose a battery size that gives an extended range of 200-250 kilometres on one charge.

True Electric can be adapted to and mounted in all types of vehicle, not just cars.


Това, което ми харесва е че премахват и трансмисията (скоростна кутия и диференциал) защото използват два електромотора, по един за всяко от предните колела и електронен диференциал. Това е съвсем различно от вече пуснатия в производство Nissan Leaf, който си има един мотор и съответно има скоростна кутия и диференциал. Да се чудиш защо.....

_________________
Моят Saab ми спаси живота. R.I.P. там в автомобилния рай...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електрически Сааби
МнениеПубликувано на: Вто Май 18, 2010 11:34 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 3016
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
Хехе :D С удоволствие бих карал ел Сааб в града - няма замърсяване, има прилично ускорение и въртящ момент, както и нисък разход. За съжаление в България никой не те стимулира да караш ел.кола. В други страни не плащаш данъци и те спонсорират за батерии, които са си скъпички, но тук все още не.

Voss, това с водата съм го виждал по разни филмчета и клипчета в готов вариант монтирано на коли, трактори и други бензинови и дизелови двигатели, ако става въпрос за същото. Системата се казва G-panton .Работи по странен начин, необяснен напълно досега от конвенционалната физика. Принципа е следния: прави се нещо като кожух на генерацията близо до мотора, където температурата на изгорелите газове е висока. Вода в смес с суров петрол около 25 процента се държи в нещо като съд-изпарител и преминава през въпросният кожух около генерацията, като пак се връща в изпарителя-затворена система. Когато двигателят е пуснат в нормалния си режим на работа загрява преминаващата смес в кожуха до плазмено състояние разделяйки водорода и кислорода от водата. Когато загрее до този етап , се затваря изхода на генерацията и подаването на стандартно гориво и се отваря затворената система изпарител-кожух да подава въпросната смес в цилиндрите, както се отваря и клапа от генерацията към кожуха. Двигателя почва да работи на водород и кислород, като процеса е цикличен и се самоподдържа - след изгарянето пак става вода, която от температурата става плазма и т.н. Има малко странности, като например, че докато работи в нормален режим, колата трябва да е в положение север-юг, за да може да е под някакво си там положение спрямо магнитното поле на земята и въпросните частици да се магнетизират по определен начин, та да започне процеса. Другото старанно е, че металът от който е направен кожуха лека полека трансмутира в непознати досега елементи. Всякаква електроника наоколо почва да дава фира. Приложимо е предимно за карбураторни двигатели, иначе става сложно контролирането на процеса. В конвенционалната физика в идеален случай без загуби на енергия в затворена система кпд е равно на 1, тук е повече :shock: . Двигателя може да работи на 60 оборота в минута без заглъхвания и прекъсвания. Вади в пъти повече мощност. Предлагаха се готови тествани комплекти за стария VW Beetle с въздушно охлаждане, а бях чел че преди години българин го инсталирал тук на Шкода 120. Като цяло ако решиш да експериментираш, може и никога да не го направиш така, че да проработи, а може и да стане. Няма вредни емисии, няма загуби в температура и т.н. И все пак не вярвам да просъществува с масово приложение. Има конспирация около изобретателя-в затвора е и не го пускат, за да не разбие монопола над петролните горива. Това е генератора в първоначалния си вариант, има и монтиран на кола в клипчето:
http://www.youtube.com/watch?v=hlrxueyulPc
Тук е описано как се прави:
http://www.youtube.com/watch?v=5sqeqmy1 ... re=related

Netwarе5, така или иначе си ядрен енергетик, свали си едно филмче от замунда или http://www.kolibka.com , казва се The race to zero point, интересно е и има доста подобни изобретения.
http://zamunda.net/details.php?id=48254&hit=1
:cheers:

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електрически Сааби
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 1:29 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Фев 02, 2005 11:23 pm
Мнения: 596
Местоположение: гр. София
Автомобил: Saab 9-5 Aero 2007, R.I.P. 9-5 2.2 TiD
freaktattoo написа:
...................има прилично ускорение и въртящ момент...................


Ама и ти си един ..... :rofl: щом на 6.5 секунди и 2000+ Nm му викаш "прилично" ...... :alkohol :alkohol Истината е че НЯМА двигател, който може да се мери с електрическия по въртящ момент, респективно ускорение. Обикновено се казва "ти виждал ли си тролей как ускорява?" ..... Аз си падам по въртящия момент и затова карам печка, ама дойдат ли електрическите - веднага я сменям ..... :D

_________________
Моят Saab ми спаси живота. R.I.P. там в автомобилния рай...


          Върнете се в началото  
 
Offline
 Заглавие: Re: Електрически Сааби
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 7:49 am
 


Регистриран на: Съб Сеп 19, 2009 4:48 pm
Мнения: 126
Местоположение: Варна
Автомобил: Saab 9-3 1.9Tid, Qashqai 4WD, SuperB 4x4
Единствения по-съществен недостатък на чисто електрическия автомобил е че като свърши заряда на батериите, свършва и пътя.

В нашата мила родина едва ли скоро ще се направи инфраструктура, която да позволява зареждане на ел. автомобили на обществени места (когато си на паркинг например).
В градовете, където има най-голяма необходимост от ел. коли 90% от населението живее в блокове. Представете си сега как се зарежда автомобила, когато е паркиран на 300-500 метра от блока или ако собственика му живее на по-висок етаж...

А как ще се използва такъв автомобил на дълъг път? На всеки 150-200 км спиране с преспиване за зареждане на акумулаторите?

Основно по тази причина смятам, че хибридните автомобили са по-практични и по-функционални. Като свършат батериите, пали ДВГ-то и не спира.

Аз лично с нетърпение чакам да се появи в масово производство ел. автомобил или хибрид, който обаче като конструкция да отговаря на техническите възможности, които технологията позволява.

Аз бих си купил ел. автомобил, който отговаря на следните условия:

* Задвижване само с ел. двигатели. Всяко колело да има отделен двигател, съответно кола с интелигентна и сравнително евтина XWD система.
* Наличие на дизел генератор с минимална мощност, предназначен да осигури необходия ток за зареждане на батериите и движение (дори и да е с някакво ограничение на макс. скорост по-време на зареждане).

_________________
Quotable Quotes -
1912 – 1970 – Vince Lombardi – The quality of a person’s life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor.


          Върнете се в началото  
 
Offline
 Заглавие: Re: Електрически Сааби
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 2:14 pm
 

Аватар
Just Married
Just Married

Регистриран на: Сря Мар 05, 2008 1:17 pm
Мнения: 2555
Местоположение: София
Автомобил: 9-5 LeGo Deviltune, Mini Cooper S
Доколкото знам Мюлерската 93, произвеждана от 2013 година, се предполага, че ще има и ел. задвижване. А от къде го знам, си е тайна! :rofl:

_________________
Карам Saab!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електрически Сааби
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 7:28 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Пон Окт 24, 2005 11:50 pm
Мнения: 1525
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9000CD Darko/Deviltune Edition
OLI написа:
Доколкото знам Мюлерската 93, произвеждана от 2013 година, се предполага, че ще има и ел. задвижване. А от къде го знам, си е тайна! :rofl:


Е, как от къде, то си е ясно. Разхождали сте си кучетата с Виктор Мюлер в парка и той след втората бира си е признал, че ще пусне електрика, та да се подмаже на еврокомисаря, дето отговаря за екологията ;-)

_________________
SAAB 9-3 2005-2009 The Green Dragon
SAAB 9-3 2009-2012 The Black Pearl
SAAB 9000 2012- The Viking Ship


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електрически Сааби
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 4:05 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Фев 02, 2005 11:23 pm
Мнения: 596
Местоположение: гр. София
Автомобил: Saab 9-5 Aero 2007, R.I.P. 9-5 2.2 TiD
Историята има развитие.

http://newsroom.saab.com/news/news/saab93epowersaabsfirstev.5.6a0ed975128ec1d13f17ffe2327.html

Един електрически 9-3 би ме накарал да изневеря на по-големия му брат :D .... А и с тоз въртящ момент ..... ще видим тогава дали някои "бензинджии" ще се подиграват както сега го правят за "печките" :rofl:

_________________
Моят Saab ми спаси живота. R.I.P. там в автомобилния рай...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електрически Сааби
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 20, 2010 3:32 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Фев 25, 2006 12:26 am
Мнения: 899
Местоположение: София
Прикачени файлове:
Trolei.jpg
Trolei.jpg [ 95.36 KiB | Прегледано 2216 пъти ]




Световна премиера
Saab 9-3 ePower – Първия електромобил на Saab’s
• Saab 9-3 SportCombi с изцяло електрическо задвижване
• Проектен самостоятелен пробег 200 km без презареждане.
• Батериите на автомобила задават нов стандарт за ефективност
• Експериментално ще бъдат произведени 70 автомобила, които ще се тестват в реални условия.

Тролхетан, Швеция: Saab Automobile осъществява първата си крачка в разработването на електромобили с новия

Дебютът на тази концепция ще бъде на автосалона в Париж по късно този месец. Saab 9-3 ePower е прототип, който ще вземе участие в тестов експеримент в Швеция. Ще бъда произведени общо 70 автомобила, които ще бъдат раздадени на различни организации и обикновени семейства и ще бъдат използвани в реални условия в през цялаат следваща година.

Характеристиките на колите ще се оценяват в различни реални условия. Идеята е да се затвърди резултатът от поставената цел за самостоятелен пробег без презареждане от 200 км, чрез използването на високоефективни литиево-йонни батерии.

Saab ePower е първото превозно средство с електрическо задвижване, произведено от Saab и е резултат от сътрудничеството между Saab Automobile, Boston Power (акумулатори), Electroengine Sweden AB (електродвигател), Innovatum (мениджмънт на проекта) и Power Circle (Шведската организация за търговия с електричество)

Среден клас спортно комби с нулеви вредни емисии.

Saab 9-3 ePower е първата изцяло електрическа кола, която предлага на своите пътници комфорта и удобството на автомобил с каросерия тип Комби. Инженерите на Saab са интегрирали електрическото задвижване в най обикновен 9-3 SportCombi, без това да нарушава по някакъв начин неговата функционалност и дизайн..

Под предния капак е разположен електромотор с мощност 135 kW/184 к.с., който задвижва предните колела през едностепенна трансмисия. Моментално достъпния въртящ момент позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8.5 секунди, а максималната скорост е 150 км/ч.

Компактния и мощен 35.5 kWh литиево йонен пакет от батерии е разположен под дъното на колата преди всичко в нейното междуосие. Местата където се намират батериите са тези, на които при стандартната кола минава изпускателната система и се помещава резервоарът. Това помага за оптимално разпределяне на тежестта и перфектно поведение и динамика на пътя подобно на това на стандартното SportCombi.

В интериора конвенционален селектор за предавките, същия като при автоматичните трансмисии предоставя възможността да се избира между позициите ‘Drive’, ‘Neutral’, ‘Park’ и‘Reverse’. Оборотомерът, показателят за нивото на горивото, и датчикът за налягането на турбокомпресора на таблото са заместени от датчици за състоянието на батерията, моментната консумация на енергията и оставащия пробег. Всички те са осветени в зелено. За оптимизиране на пространството ръчната спирачка е с електрическо задвижванне.

Усилвателя на волана също е на електрохидравличен принцип, а климатичната инсталация се захранва от компресор, който се задвижва от пакета с батериите. Отделно от големите батерии е 12V акумулатор, който се грижи за захранването на осветителната уредба и интериорните удобства. Този акумулатор също се зарежда от големите пакети през специален трансформатор.

Работата на задвижващия агрегат на колата се контролира от специална версия на собствения Trionic 8 софтуер на Saab, който е с променени параметри подходящи за управление на електрически автомобил.

Добър и стабилен пробег.

Saab 9-3 ePower е с проектен самостоятелен пробег от 200 километра, което вдига летвата при днешните коли с електрическо задвижване. Основата за това са батериите, които имат много по голям капацитет от всичко друго, което се използва в тази област в днешно време. Високия капацитет подпомага и за намаленото тегло на батериите.

Мощността на пакета е 35.5 kW/h. Той е проектиран да работи с пълна мощност в много широк диапазон от температури започващи от -30ºC, което е около 10ºC под възможностите на други батерийни пакети предлагани на пазара днес. Използването на въздух за охлаждане на пакетите обуславя по ниската им стойност и допълнително намаляване на теглото им.

Батериите позволяват количество цикли на зареждане еквивалентно на 10 годишна експлоатация. Те могат да се зареждат без проблем от домашна електрическа мрежа за време от 3 до 6 часа в зависимост от състоянието на батериите. Времето за зареждане може да се съкрати значително, ако се повиши мощността на използваното за целта електричество.

Експериментът с реалните тест драйвове се очаква да потвърди възможностите на този модерен пакет от батерии, който е проектиран да работи стабилно до пълно изтощаване, като буферната зона за изчерпване на батерията е само 12% от нейния капацитет, което е чувствително по малка стойност от тази, която се използва в другите програми за управление на подобен род задвижване.

Литиево-йонните батерии са първите, получили т.нар. Nordic Ecolabel акредитация заради тяхното сигурно и безвредно отношение към околната среда, което разбира се включва и процеса на производството им.

9-3 ePower отговаря на високите стандарти, които Saab залага при всички свои автомобили. Пакета с батерии е разположен извън пътническото пространство в недеформируеми структурни зони на каросерията, като е добре защитен и капсулован. Софтуера, който управлява и следи цялата система има специални програми за реагиране при инциденти.

Продължителен опит натрупан от мнения на потребители.

Стотици водачи и техните семейства ще бъдат избрани от Saab и неговите партньори с цел да им бъдат предоставени автомобили, които те ще ползват през 2011-2012 година с цел реални тестове и събиране на оценки в реални условия. За целта ще се произведат 70 автомобила, които ще бъдат раздадени за ползване в различни региони на Швеция.

Проектния екип на Saab ePower в Тролхетан ще следи поведението на автомобилите по време на експлоатацията им в най различни условия. За да се събират жизненоважните данни на всеки автомобил ще бъде поставена подобна на авиационните черна кутия, в която ще се записва нужната информация.

“Тази програма е създадена за реална оценка на потенцияла на разработката на динамичен електрически автомобил с нулеви вредни емисии и е важна стъпка напред в разширяването на нашата дългогодишна EcoPower стратегия,” споделя Матс Фегерхаг –Изпълнителен директор на Инжиниринговото звено в Saab Automobile.
“В тази програма винаги е присъствала стратегията за правилно използване на работния обем, която широко използва натрупания богат опит на Saab в турботехнологиите, а също така и използването на алтернативни горива като биоетанол чрез технологията Saab BioPower.”

Ян Аке Йоннсон- Президента на Saab Automobile добавя: “През 2015, годишните продажби на електрически автомобили ще достигнат световно ниво от около 500 000 броя, затова считаме че е важно Saab да бъде представен в този важен и динамично развиващ се сегмент от пазара.”

“ 9-3 ePower програмата е нашата първа стъпка в към разработването на серийно производство на подобен род превозни средства, които ще предлагат на клиентите динамиката, която те очакват от един Saab. Ние продължаваме усилена работа с нашите технологични партньори в тази посока.”


Искам да покарам такова, интересно ми е....

Някой от тук пишещите карал ли е напълно електрически МПС? (Мотокари, тролеи, трамваи и железопътни електровози не се броят)
Нека сподели.

_________________
В страна в която на всеки квадратен километър съжителстват двадесет души и един лос вие не можете да създадете просто един автомобил. Вие можете да създадете само Saab

"Аз не съм гинеколог по принцип, но мога да погледна" © Dr. Feelgood


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електрически Сааби
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 20, 2010 5:18 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Фев 02, 2005 11:23 pm
Мнения: 596
Местоположение: гр. София
Автомобил: Saab 9-5 Aero 2007, R.I.P. 9-5 2.2 TiD
Чичко написа:
......................................................................
Стотици водачи и техните семейства ще бъдат избрани от Saab и неговите партньори с цел да им бъдат предоставени автомобили, които те ще ползват през 2011-2012 година с цел реални тестове и събиране на оценки в реални условия. За целта ще се произведат 70 автомобила, които ще бъдат раздадени за ползване в различни региони на Швеция.
..........................


Искам, искам, искам ...... искам да съм такова "семейство" нищо че не живея във Швеция.

Чичко, не може ли да пледираш пред "ръководството", че трябва тест драйв и извън Швеция, в страна от южна Европа, с големи жеги през лятото и люти студове през зимата, с много дупки по пътищата и с евтин ток? Обещавам освен в София да го зареждам самолета и в селото на тъща ми, където крушките мъждят, напрежението е под 200 волта и играе както си иска. В Швеция не могат да осигурят такива тежки тестови условия.

_________________
Моят Saab ми спаси живота. R.I.P. там в автомобилния рай...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електрически Сааби
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2010 8:57 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Авг 29, 2007 10:31 am
Мнения: 1675
Местоположение: София, квартал на Банкя
Автомобил: 9-5 2007 2.0t, 9-3 2007 1.8t
Да добавя още че тук можем спокойно да тестваме и колко са удароустойчиви батериите, че като гледам къде са ги разположили няма начин по нашите пътища да не отнасят по някой шамар от време на време.

_________________
Не е важно какъв Сааб караш, важното е че караш Сааб


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електрически Сааби
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2010 9:29 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Нед Май 27, 2007 5:36 pm
Мнения: 724
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 NG 2.0t, 220HP
Днес във в-к Дневник има статия по темата - http://www.dnevnik.bg/skorost/2010/09/2 ... 3/?ref=rss :D

_________________
Всяко 9-3 мечтае да стане голямо 9-5...


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Saab кафе » Връзки, статии и новини.

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab