Портал » Начало форум » Гараж » Технически кът

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 11:49 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Вто Сеп 05, 2006 1:12 pm
Мнения: 1020
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 900NG; Opel Zafira 1,9cdti
Такаааа...тъй като няма раздел специално за дизел, реших да пусна тема само и единствено за дизел. Темата е с цел дискусии по подръжка, извършени ремонти, проблеми на дизелите. Надявам се да е полезна!

_________________
СААБ някога може и да не е бил поп-фолк....


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 12:05 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Вто Сеп 05, 2006 1:12 pm
Мнения: 1020
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 900NG; Opel Zafira 1,9cdti
От година вече притежавам Опел Зафира 1,9CDTI 150к.с. - двигателя който се вгражда и в СААБ, и ми се наложи да чистя ЕГР-клапана защото даде грешка, използвах този клип за указания:

Демонтажа е лесен, аз го чистих с WD40 но омазването е страшно и поради това не снимах :oops:
Другото което искам да споделя е че от седмица наливам в нафтата Bardahl B.D.C. и усещам разлика в работата на двигателя и поведението на колата :D

_________________
СААБ някога може и да не е бил поп-фолк....


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 12:06 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пет Авг 22, 2014 10:26 am
Мнения: 185
Местоположение: Велико Търново, Враца
Автомобил: 9-3 2002 2.2 tid, 9-5 2000 Аеро
Извън темата:
Пак ще стане война :Chair


Последна промяна rumen_k_ на Сря Мар 11, 2015 12:19 pm, променена общо 1 път
Оправен таг


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 1:21 pm
 

Аватар
модератор

Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 2:55 pm
Мнения: 1636
Местоположение: Гоце Делчев
Автомобил: SAAB 9-5 Aero MY'05
Няма да стане война. Отдавна имахме нужда от такава тема. Аз съм писал из редица теми за нещата който съм правил по моя дизел. Сега ще се опитам да ги систематизирам тук.

ОБСЛУЖВАНЕ и ЦЕНИ:
1. Със купуването в сервиза за пълно обслужване - масло 5W40 /пълна синтетика/ 4,3 л., маслен ф-р, въздушен ф-р, горивен ф-р, филтър за купето, ангренажна група комплект с водна помпа, антифриз /розов ако има значение/, спирачна течност - всичко на стойност 800 лв. с труда.
2. Накладки преден мост - 105 лв. комплекта
3. Масло на автомата - Mobil ATF 3309 /малиново червен цвят/ - 22 лв/литър.
4. Пистов ремък - сменя се заедно с обтегача - около 100лв.

ПРОБЛЕМИ и РЕШЕНИЯ:
1. Запушена дюза /от зимната нафта на ОМВ/ - сваляне и почистване, нов О-пръстен - 50 лв. След монтаж се препоръчва калибровка с ТЕХ2.
2. Запушен DPF филтър - регенерацията не помага. Софтуерно премахване, а след това и механично премахване. Препоръчително е ако се "налива" нов софтуер заради премахване на въпросния филтър да се затапи /софтуерно/ и ЕГР клапана, за да не се задръства и да не трупа сажди в колектора, оттам скъпи ремонти в бъдеще. Може още да се разбутат и конете под капака, както и да се вдигне въртящия момент - всичко това наведнъж. Тук цена няма да пиша.
3. Неработещи вихрови клапи - пластмасовите ябълки който се закачват за рейката се изностват и падат от рейката. Съответно всяка застава където и скимне. Колата прупишва черен дим когато смачкаш педала на газта. Моторчето си работи и няма светещ чек. Решенията са две:1. Купува се ремонтен комплект и се монтира; 2. Сваляне се колектора и се премахват завинаги. Затапват се и край /генерално решение/. Това нещо все още не съм го направил, но като го направя ще споделя, даже и снимки може да сложа.
Надявам се, че ще си бъдем полезни с тази тема и моля ви да не я оспамваме.
Ако някой има въпроси относно това което аз съм правил по моята кола нека пита, ще му обясня всичко с подробности.

_________________
Поздрави от Югозапада...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 1:40 pm
 

Аватар
модератор

Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 2:55 pm
Мнения: 1636
Местоположение: Гоце Делчев
Автомобил: SAAB 9-5 Aero MY'05
И понеже знам, че ще има колеги, който ще питат за МЕХАНИЧНОТО премахване на ДПФ-а ето подробно описание: Трябва да имате гараж с подемник или канал. Развивате скобите на средното гърне, внимателно развивате и двата датчика, който са закачени на него. Сваляте го на земята, взимате по дълга и остра арматурна пръчка и един по голям чук. Целта ви е през отвора да разбиете вътрешността на гърнето. Разбивате изтръсквате на земята, после пак и пак, докато не остане нищо. Нямате си представа колко сажди ще излезнат /една пълна кофа от латекс/. Слагате всичко по обратния ред на мястото му. В никакъв случай не давайте да ви режат гърнето. На майстора ще му е по лесно така, но на вас - НЕ. Оставете си го оригинално както си е било, защото ще дойде време когато няма да можете да минете преглед на колата ако имате следи от премахването на ДПФ-а. Това е в общи линии, ако някой има да пита нещо давайте.
Успех...

_________________
Поздрави от Югозапада...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 1:59 pm
 

Аватар
модератор

Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 2:55 pm
Мнения: 1636
Местоположение: Гоце Делчев
Автомобил: SAAB 9-5 Aero MY'05
Много мои мнения ще станат, но какво да се прави. Сетих се за един проблем, който имах.
Сутрин при студен старт, колата не пали от раз, а на 3-4 оборот. След като запали около 10-15 секунди притриса мотора /работи на 3 цилиндъра/ изпушва бял пушек отзад и след това няма проблем. при мен проблема се оправи след като след замерване с мултицед се оказа, че имам неработещи подгревни свещи. Смяна на същите /25 лв/бр./ и дотам. Сега колата пали от раз и проблема изчезна. искам да кажа, че нямаше никакви индикации и светещи лампи по таблото. Колеги, проверявайте си подгревните свещи с апаратура, не чакайте да светне нещо на таблото.

п.с. Ако някой модератор сметне за необходимо нека обедини мненията ми в тази тема.

_________________
Поздрави от Югозапада...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 3:42 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Вто Сеп 05, 2006 1:12 pm
Мнения: 1020
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 900NG; Opel Zafira 1,9cdti
Ibraim написа:
Много мои мнения ще станат, но какво да се прави.

Пиши без да се притесняваш! Нали за това е темата!
Относно подгревните свещи...сега ме подсети, че в началото на зимата и аз ги смених. 3 от 4 не са работели, а колата беше със същите като твоите симптоми. Смених ги с Beru.
А може ли на настоящия софт да се "затапи" ЕГР-а?

_________________
СААБ някога може и да не е бил поп-фолк....


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 3:47 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2011 9:05 am
Мнения: 31
Местоположение: Уелс
Автомобил: 9-3 SW, 1.9 TiD Vector, MY 07, stage 1
Привет на всички, едно включване и от мен с цени на някои части за Сааб 9-3 SW , 1.9 TiD .
Поръчани от neobrothers.co.uk :

Съединител комплект плюс демпферен маховик - £ 300 или около 800 лв.
Ангренажен комплект плюс водна помпа - £ 95 или около 250 лв.
Пистов ремък плюс обтяжна ролка Gates ( закупени от друго място ) £ 71 или около 185 лв.
Масло за скоростна кутия - 3 лт.- £ 27 или около 70 лв.
Това от мен засега !
Поздрави от дъждовен Уелс !

_________________
Щ+Щ


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 4:56 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2010 8:15 am
Мнения: 858
Местоположение: Burgas and rest of the world
Автомобил: Saab 9-5 3.0 tid..Saab 9-5 2.3 t
Към тези които са имали нещастието да придобият Сааб 9-5 3.0 ТИД.Бих искал и аз да споделя за интервенциите които съм правил когато се налагаше.

Смяна на агренажен ремък и ролки 2(две) и хидравличен обтегач на ремъка.
цена 420лв с отстъпка сменя се лесно за приблизително 2 часа когато механика е опитен.
Прикачени файлове:
028762303[1].jpg
028762303[1].jpg [ 155.77 KiB | Прегледано 15767 пъти ]


Смяна на водна помпа.Цена 320лв по спомен.първоначално инфото което получих включително и от Сааб сервиз беше че се сваля мотора,но това не е вярно,интервенцията става без да се налага да се прави това.Тъй като съм го правил сам и с помощта на приятели не мога да коментирам цени за труд.
Прикачени файлове:
028762306[1].jpg
028762306[1].jpg [ 237.43 KiB | Прегледано 15795 пъти ]
Прикачени файлове:
028762309[1].jpg
028762309[1].jpg [ 146.32 KiB | Прегледано 15788 пъти ]


Тъй като не мога да кача повече от три снимки на пост ще кача допълнително.

_________________
If everything seems under control, you're just not going fast enough. Famous words by Mario Andretti


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 5:05 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2010 8:15 am
Мнения: 858
Местоположение: Burgas and rest of the world
Автомобил: Saab 9-5 3.0 tid..Saab 9-5 2.3 t
Прикачени файлове:
028762320[1].jpg
028762320[1].jpg [ 173.92 KiB | Прегледано 15798 пъти ]
Прикачени файлове:
028762315[1].jpg
028762315[1].jpg [ 134.57 KiB | Прегледано 15797 пъти ]
Прикачени файлове:
028762336[1].jpg
028762336[1].jpg [ 145.87 KiB | Прегледано 15787 пъти ]


Зъбните колела при 3.0 ТИД са всъщност основната част на агренажната група,като ремъка който е също, но не основна част от агренажна,служи за да завърта разпределителните валове които отварят и затварят клапаните през които постъпва въздуга в цилиндрите,или така наречения "интейк".Затова и подмяната му е лесна,докато забчатките са "вечни" :)

_________________
If everything seems under control, you're just not going fast enough. Famous words by Mario Andretti


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 5:20 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2010 8:15 am
Мнения: 858
Местоположение: Burgas and rest of the world
Автомобил: Saab 9-5 3.0 tid..Saab 9-5 2.3 t
Идваме и на съединителя и демпферния маховик.Внимание!!!!!! много повече двигатели са заминали от несмяната на съответния маховик,отколкото от пропадане на цилиндрови втулки.Когато маховика е свършил ресурса си може да излезе от баланс на високи обороти и скорост ,и тогава се случва да превърти черупките на последния основен лагер на К.вал,това нещо стане ли мотора е АУТ.
Цената на комплекта съединител,демпферен маховик и лагерпомпа с отстъпките е 2000лв :tooth: и много боли кат плащаш белив ми.
http://stavanger.snimka.bg/automobiles/ ... 707762.all
Тук има някои снимки на подмяната му.

Всички тези неща съм ги правил преди 3-4 г. но пазя снимките и ако това помогне на някой колега,аз бих се радвал.
Дотук като ремонти за близо 5г съм дал около 2500лв,като не смятам консумативите по обслужването.И да,частите за 3.0 ТИД са по скъпи от всички други 9-5ци от това поколение,поне това е моето мнение.

_________________
If everything seems under control, you're just not going fast enough. Famous words by Mario Andretti


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 5:48 pm
 


Регистриран на: Чет Сеп 04, 2014 12:40 pm
Мнения: 109
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-3 SportCombi 1.9TiD MY'06 Auto
Привет,

аз ще се включа с автоматика, тъй като по мои наблюдения 1.9 моторите често са с такъв.Обсъждан е, но разхвърляно в няколко теми, но мисля да споделя натрупания опит (или главоболие).
Накратко,
Aisin Warner TF80SC 6 степенен с някакви допълнителни "половинки" ако мога така да се изразя. Има мнение, че пробега му е около 150-180К, след това започва да дава проблеми, най-често с управляващия блок (или от несмяна на масло в Австрия, Италия....)
Симптоми - ритане при P-R, R-N, N-D. Невключване на предавка съпроводено с рев на мотора и последващо включване с голям тласък.
В моя случай беше второто
Друг проблем е прегряване на маслото - препоръчително е почистване на радиатора с въздух, не с пароструйка, тъй като се охлажда чрез него.
Цена за ремонт/рециклиране м/у 2,3-2,8К в зависимост от мястото, което ще си изберете, като най-добре е да се ревизира цялата кутия, а не само управляващ блок
Задължително смяна на масло при покупка и след това на 70-80К км - на няколко цикъла или изпомпване на цялото. Цена на литър масло около 30лв.
И е добре също така да се правят тестове преди покупка, при загряла кутия, да няма хън-мън после :)

Относно ремъци и ролки, първоначално обслужване, Ibraim е описал достатъчно добре какво къде и колко струва.

Само да добавя нещо за подгревните свещи - добре е да бъдат сменяни от човек, запознат с модела на мотора и с изваждането им. Че после ставало весело :)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 7:50 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Авг 07, 2007 11:37 am
Мнения: 125
Автомобил: Saab 9-5 2.3 1999
браво колеги, аз като гледам дизела е по-лесен за обслужване от бензиновия агрегат, ако си търсех кола бих взел дизел :!: :!:
хубава тема


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 8:01 pm
 

Аватар
модератор

Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 2:55 pm
Мнения: 1636
Местоположение: Гоце Делчев
Автомобил: SAAB 9-5 Aero MY'05
rumen_k_ написа:
А може ли на настоящия софт да се "затапи" ЕГР-а?

Мисля, че може, да. А ДПФ-а премахнал ли си го?

_________________
Поздрави от Югозапада...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Общи технически дискусии на тема дизел - ремонти и подръжка
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 8:41 pm
 

Аватар
багериста
багериста

Регистриран на: Съб Яну 24, 2004 7:35 pm
Мнения: 927
Местоположение: село София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0Turbo-Deviltune custom stage
Здравейте на всички!

Ако някой притежава 9-5 с двигател 1.9 би ли споделил за поведението му,поддръжка,проблеми,разход… Преди време имах възможност да управлявам една 9-3ка с такъв двигател с автоматична скоростна кутия,до Варна и обратно. Бях доста приятно иненадан от поведението и разхода на гориво,макар и да беше версията 150 к.с.

Поздрави!

_________________
"По-добре късно,отколкото после!"


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Гараж » Технически кът

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab