Портал » Начало форум » Saab кафе » Връзки, статии и новини.

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Разни новинки за MY 2011.
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 10, 2010 11:37 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Фев 25, 2006 12:26 am
Мнения: 899
Местоположение: София
Дами и господа, директно ще постна разни прес рилизчета, които съ постарах да попреведа вчера. Текстовете са в следния ред:

1. За модела 9-3
2. За модела 9-5

Приятно четене.

7 Септември 2010

Моделна година 2011: Новите продукти при Saab


Новите дизели на Saab 9-3 стават еталон в класа си със 119 g/km CO2 вредни емисии.

• Битурбо дизелите имат CO2 емисии от само 119 g/km
• Цялата моделна гама е с намалени с 10 процента CO2 емисии.
• Уникалната TX серия продължава да се произвежда.
• Нов бензинов/BioPower двигател с мощност 163 к.с. достъпен и с двойно Saab XWD задвижване.

Тролхетан Швеция: Saab 9-3 e Водещ по екологични показатели в класа си само със 119 g/km емисии на CO2 при дизеловите му версии, а цялостното намаляване на емисиите при бензиновите и при дизеловите агрегати е с 10%.

За моделна година 2011 всички дизелови двигатели са оборудвани с битурбо пълнене, като вредните емисии CO2 са само 119 g/km а смесения разход на гориво е 4.5 литра. Поглеждайки съотношението на CO2 към конска сила в момента 9-3 разполага с най ефикасните двигатели в класа си.

Другите подобрения включват уникалната ТХ серия достъпна за всички варианти, представянето на нов базов турбо бензинов агрегат с мощност 163 к.с. , който вече ще е достъпен и със Saab XWD задвижване и едно малко допълнение, индикатор подсещаш водача да премине на по висока предавка с цел по икономично, респективно екологично шофиране.

CO2 намален до 119 g/km
Инжинерите на Saab представиха водещи в класа си дизелови двигатели, плод на 18 месечни разработки, които бяха фокусирани върху постигането на 12 процентно намаляване на разхода на гориво и вредните CO2 емисии. За Sport Sedan моделите резултатът е под 120 g/km, което освен ползата за околната среда е и ключов момент от данъчна гледна точка на някои Европейски пазари.

При представянето на битурбо пълненето за цялата дизелова гама инжинерите на Saab са обновили и електронната програма за управление на двигателите с цел постигане на по нисък разход и по малко вредни емисии.


1.9- литровите дизели сега се предлагат в следните варианти: 1. TTiD с мощност 130 к.с. (замества предишния TiD двигател с мощност 120 к.с.), 2. TTiD с мощност 160 к.с. (Замества предишния TiD двигател с мощност 150 к.с.) 3. Най мощната версия TTiD с мощност 180 к.с. и въртящ момент 400 Nm остава непроменена.

С тези двигатели и механични скоростни кутии, Linear и Vector версиите на 9-3 Sport Sedan предоставят комбиниран разход на гориво от 4.5 л/100 км. И вредни CO2 емисии от 119 g/km. За SportCombi модела тези резултати са съответно , 4.6 л/100 km и 122 g/km. , а за 9-3 Кабрио, който се предлага със 160 и 180 к.с. двигатели съответно 5.1 л/100 km и 134 g/km.

За оптимизиране на вредните емисии и разхода на гориво в трансмисията е интегриран диференциял с по малко предавателно число при версиите Sport Sedan и SportCombi, което не влияе на ускорението или на максималната скорост. По късото предавателно число е оставено при Кабрио версията.

Другите промени в тази посока са:
• Рекалибрирана електронна програма за управление на двигателя с подобрения при впръскването на горивото и контрола на горивния процес.
• Ревизирани предавателни числа в скоростната кутия с цел по добро пасване на новите мощностни и тягови характеристики.
• Подобрен контрол на електроконсуматорите, включващ гъвкаво управление на алтернатора, който се изключва, когато не е необходимо зареждането на акумулатора, както и по ефикасно електрохидравлично кормилно управление.
• Гуми с понижено съпротивление при търкаляне.
• Подобрена аеродинамика включваща специални дифузьори в долната част на задницата.
• Намалено тегло чрез олекотяване на конструкцията и звукоизолационните материяли.
• Ревизиран хидротрансформатор при автоматичните трансмисии с цел оптимизиране на работата им.


Гамата бензинови двигатели включва само такива с турбопълнене и в резултат на това вредните емисии и разходът на гориво при тях са намалени със 7 процента.

Уникалната опция TX Edition продължава да се предлага

Всички Saab 9-3 Vector и Aero модели продължават да се предлагат с опцията ‘TX’ edition, вдъхновена от успеха на ограничената серия Black 9-3 Turbo X.
TX edition се отличава с титанов цвят на декоративните лайсни на решетката, броните и други екстериорни детайли, а също така със специални 17 или 18 цолови split-spoke алуминиеви джанти. Интериора при поръчването на тази опция се декорира с карбонови елементи, стелки на пода с тъмно сив ръб и специален удебелен спортен волан с ергономични зони тапицирани с фина перфорирана кожа. Достъпни са шест цвята за каросерията, които може да се комбинират с TX Edition.
При ниво на оборудване Linear опцията TX edition е достъпна във всички цветове. Тук тя включва специални 16 цолови алуминиеви джанти, карбонова декорация на интериора, фарове за мъгла отпред и спортен волан.

Други промени за моделна година 2011

• Увеличен избор при версиите с двойно задвижване. Ново: Базовият бензинов турбоагрегат с обем 2.0 литра и мощност 163 к.с. е възможно да се комбинира със Saab XWD двойно задвижване при моделите 9-3 SportSedan, SportCombi и софт роудъра 9-3X
• Променена идентичност: Моделни обозначения (емблеми) на задната част на автомобила с нов дизайн, кореспондиращ с обозначенията на изцяло новия Saab 9-5 Седан.
• Помощник за екологично шофиране: При версиите с механични трансмисии в приборното табло е интегрирана индикация напомняща на водача да премине на по висока предавка с цел намаляване расхода на гориво и вредните емисии.
• E85 горивен индикатор: При Saab BioPower двигателите в бордовия компютър е интегрирана функция за следене на съотношението на биоетанол E85 и стандартен бензин в резервоара.
• Завръщане на класически Saab елемент, 16 цола алуминиеви джанти с три спици.

Прикачени файлове:
 1.jpg
1.jpg [ 157.5 KiB | Прегледано 2200 пъти ]
:yeah:


По голям избор при двигателите на изцяло новия флагман на Saab.

• Три нови двигателя са добавени към предлаганата досега гама.
• 2.0 TTiD Битурбо дизелов двигател с мощност 190 к.с. Първият дизелов Saab с двойно задвижване Saab XWD
• Ефикасност: Новия базов бензинов мотор 1.6T предлага мощност от 112 к.с. на литър.
• Saab BioPower вариант работещ с алтернативни биогорива.

Тролхетан, Швеция: Само два месеца след премиерата на изцяло новия Saab 9-5 седан гамата от предлаганите за модела двигатели е удвоена с представянето на три нови варианта.

Представения за моделна година 2011, 2.0- литров битурбо мотор с мощност 190 к.с. ще е първият дизелов агрегат, който ще се комбинира с вече познатата Saab XWD система за двойно задвижване. Двойното турбопълнене при този нов двигател комбинира голяма мощност с впечатляваща икономичност, което на свой ред го прави достойна компания на версията със 160 к.с.

Бензиновата гама е разширена чрез въвеждането на високоефективния 1.6 литров турбомотор с мощност 180 к.с. Този агрегат е част от традиционната за Saab стратегия за ефективното използване на работния обем, а и се явява изгодно ценово предложение за базов модел в този клас. 2.0 литровия двигател с 220 к.с. се предлага и в BioPower версия, която може да работи както с бензин, така и с биоетанол Е85 във всякакви съотношения.

Листата с опции при изцяло новия Saab 9-5 е разширена с добавянето на Адаптивен темпомат, а за американския пазар се предлага индикатор за мъртва зона и дистанционно запалване на двигателя. Палитрата от цветове е обновена и предлага 11 цвята вместо досегашните седем.

По добра тяга с 2.0 TTiD
Този битурбо мотор предлага въртящ момент от 400 Nm още от 1750 оборота. В резултат на това доускорението 80-120 км/ч се осъществява само за 8.4 секунди, а спринтът от 0 до 100 км/ч за по малко от девет секунди. Също толкова впечатляващи са комбинирания разход на гориво от 6.0 литра и CO2 емисиите от 159 g/km.





Секвенциалната битурбо система за принудително пълнене се състои от два турбокомпресора с различни размери и байпас клапани, които насочват потока изгорели газове между двете турбини. При ниски обороти малкия турбокомпресор захранва двигателя самостоятелно, при средни обороти и под високо натоварване и двата турбокомпресора работят, а при високи обороти двигателят се захранва само от големия.
При тази настройка водачът разполага с най оптималната мощност в целия диапазон от обороти.

2.0 литровия TTiD двигател е достъпен при всичките нива на оборудване Linear, Vector и Aero. Същия може да бъде оборудван и със системата за двойно задвижване Saab XWD, като комбинацията от дизелов двигател и тази модерна система се предоставя за пръв път в историята на марката.

При този вариант независимо от нивото на оборудване колата се оборудва с новото задно окачване с H-образни носачи. То разполага и с подрамник монтиран на специални тампони, чиято цел е да осигурят максимален виброакустичен комфорт и перфектно поведение на пътя при различни условия.

Точния работен обем с 1.6 турбодвигател.

Този малък високоефективен мотор с мощност 180 к.с. олицетворява традиционната за Saab стратегия за ефикасно използване на кубатурата отдавайки 112 к.с. от литър работен обем. Към момента това е най мощния сериен двигател в класа си.

Мощността е подплатена от предостатъчен въртящ момент от 230 Nm в диапазона от 2,200 до 5,500 оборота в минута. Настройките на двигателя включват и овърбууст функция. Ускорението от 0 до 100 км/ч се осъществява за 9.5 секунди а комбинирания разход на гориво и CO2 емисиите са съответно 7.8 л/100 км и 179 g/km.

Достъпен в нива на оборудване Linear и Vector само с предно предаване, този двигател е едно добро базово предложение с изгодна цена.

BioPower
Новият 9-5 седан се предлага и във вариант работещ с алтернативни биогорива. Новия 2.0 литров BioPower двигател също като стандартната си бензинова версия използва директно впръскване на горивото и променливи фази на газоразпределението за всмукателните и изпускателните клапани като по този начин се повишава мощността и се подобрява горивната икономичност.

Този двигател предлага екологична алтернатива с възможността си да работи с биоетанол Е 85 (85% биоеталон и 15% бензин) смесени във всякаква пропорция. И при тази и при бензиновата версия мощността е 220 к.с., а въртящия момент 350 Nm, който е на пълно разположение още от 2500 оборота.
Този мотор е достъпен при всички нива на оборудване както с предно така и с двойно предаване XWD.

Адаптивен темпомат със Stop & Go функция.

Тази опция за моделите с автоматична трансмисия позволява на водача да избере постоянна скорост, като системата автоматично поддържа безопасна дистанция от движещия се отпред автомобил. Функцията се изпълнява в диапазон от 180 км/ч до напълно спряло състояние. Адаптивния темпомат предполага по комфортно и спокойно шофиране, особено в бавнодвижещ се натоварен трафик. Водачът има избор между три опции за дистанция.

Специален радар-сензор интегриран в предната решетка изпраща лъч, с който измерва дистанцията до предния автомобил. Ако тази дистанция стане по малка от зададената от водача електрониката притваря дроселовата клапа или отнема акселератора напълно, за да се осъществи спиране с двигателя. Когато дистанцията се възстанови колата отново ще набере предварително зададената и скорост. В случай че ситуацията налага по интензивно спиране, водачът ще бъде уведомен чрез светлинна и акустична сигнализация.

Адаптивния темпомат като опция се предлага задължително в комплект със специалния Saab’s Pilot HUD head-up дисплей за проектиране на важни данни в полезрението на водача.

За американския пазар ще се предложат две допълнителни опции: Индикатор за мъртвата зона и дистанционно запалване на двигателя, което помага според сезона да бъде затоплен или охладен интериора на автомобила.


_________________
В страна в която на всеки квадратен километър съжителстват двадесет души и един лос вие не можете да създадете просто един автомобил. Вие можете да създадете само Saab

"Аз не съм гинеколог по принцип, но мога да погледна" © Dr. Feelgood


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разни новинки за MY 2011.
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 10, 2010 8:18 pm
 

Аватар

Регистриран на: Нед Апр 16, 2006 5:32 pm
Мнения: 727
Местоположение: Казанлък/с.Горно Сахране/Първомай
Автомобил: Saab 900i MY 1989
Чичко аз да попитам, нали ще има фейстлифт на 9-3, или се отменя?
Защото, ако има ТХ пакета трябва да е по-различен :roll: от този на оригиналния ТурбоХ

ПС-доколкото аз разбрах от различни статии промяната ще е в фаровете решетката и в задната част(нямало да има емблема а само надпис Сааб, като при 9-5)

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разни новинки за MY 2011.
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 11, 2010 10:15 am
 

Аватар
Отстранен
Отстранен

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2008 7:14 pm
Мнения: 1178
Местоположение: England-Surbiton
Автомобил: SAAB 9000 AERO
не съм голям фен на тези джанти (дизайна им) но не ви ли приличат на едни такива/подобни джанти с 4 болта(15") които сааб са правели?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разни новинки за MY 2011.
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 11, 2010 10:41 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6946
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0
PriceworthLTD написа:
не съм голям фен на тези джанти (дизайна им) но не ви ли приличат на едни такива/подобни джанти с 4 болта(15") които сааб са правели?

:arrow:
Чичко написа:
• Завръщане на класически Saab елемент, 16 цола алуминиеви джанти с три спици.



Чичко написа:

• Помощник за екологично шофиране: При версиите с механични трансмисии в приборното табло е интегрирана индикация напомняща на водача да премине на по висока предавка с цел намаляване расхода на гориво и вредните емисии.

Че то това го има още при първия 93SS, само, че не е активирано, трябва Tech2, или който има Maptuner, може с него да го пусне, както аз направих.
В средата на дисплейчето на километража, на мястото на индикацията на ESP,TCS-a светва едно скоростно лостче и пише Shift Up, когато на дадена предавка се достигне до около 2000 об./мин.

Edit:
Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разни новинки за MY 2011.
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 12, 2010 7:00 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юни 11, 2007 7:15 am
Мнения: 1482
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ex SAAB 9-3; BMW X3; BMW 320d coupe MY'12
Че тази функция си я има още и в NG900/9-3OG, но отново се активира с Tech2.

_________________
Изображение
Ако един мъж е красив, верен и внимателен, то тогава няма значение какъв цвят е Saab-ът му!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разни новинки за MY 2011.
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 14, 2010 12:42 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Фев 25, 2006 12:26 am
Мнения: 899
Местоположение: София
За SHIFT UP функцията не споря, така е, имало я е и преди и се е активирала по желание на клиента.
Сега вече ще я има на общо основание. Доколкото ми е известно за влизането в Евро 5 нормите подобен род извращения са задължителни.

_________________
В страна в която на всеки квадратен километър съжителстват двадесет души и един лос вие не можете да създадете просто един автомобил. Вие можете да създадете само Saab

"Аз не съм гинеколог по принцип, но мога да погледна" © Dr. Feelgood


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разни новинки за MY 2011.
МнениеПубликувано на: Чет Ное 25, 2010 7:38 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пет Окт 05, 2007 5:15 pm
Мнения: 1734
stocky написа:
Че тази функция си я има още и в NG900/9-3OG, но отново се активира с Tech2.

И в 900 ОГ, колкото и невероятно да звучи. И не се активира с тех.. :D

А за смяната май пак ще има общо със самолетостроенето: "Pull up, pull up! Terrain, terrain!" само че ще е: "Shift up! Shift up!", както е при 8 степенната кутия на Lexus:


Ето и самолетчето Saab-340 на 1:07":


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разни новинки за MY 2011.
МнениеПубликувано на: Чет Ное 25, 2010 9:15 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пет Юни 20, 2008 6:53 pm
Мнения: 661
Местоположение: по координатата
Автомобил: фтумобил
Чшшш, я раздуйте малко за тез скритите функции бре. :D Оказва се, че си гледате нютоните по сидовете, ся shift up и shift down дори и на ОГ-тата им свети, а на мен единственото дето ми свети, е лампата за резервата на горивото. :mrgreen:

ПС Ако има функция, която да активира Меган Фокс да ми танцува на дисплея на климатроника, като стане по-жежко в колата, ще съм ви вечно признателен. :mrgreen:

_________________
Sierra Alpha Alpha Bravo


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разни новинки за MY 2011.
МнениеПубликувано на: Чет Ное 25, 2010 10:45 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Пон Окт 24, 2005 11:50 pm
Мнения: 1525
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9000CD Darko/Deviltune Edition
Bash_Maistora написа:
Ако има функция, която да активира Меган Фокс да ми танцува на дисплея на климатроника, като стане по-жежко в колата, ще съм ви вечно признателен. :mrgreen:


+1

Ама ако има вариант за персонализиране, аз си искам Asia Carrera. Но да може и да се изключва с Night Panel-а, че много ще се разсейвам :mrgreen:

_________________
SAAB 9-3 2005-2009 The Green Dragon
SAAB 9-3 2009-2012 The Black Pearl
SAAB 9000 2012- The Viking Ship


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разни новинки за MY 2011.
МнениеПубликувано на: Съб Ное 27, 2010 7:01 pm
 

Аватар

Регистриран на: Нед Май 18, 2008 8:49 pm
Мнения: 112
Местоположение: "Дружба"
Автомобил: Saab 9-3 2000i, 1998g. бяло купе
stocky написа:
Че тази функция си я има още и в NG900/9-3OG, но отново се активира с Tech2.

Каде може да ми го направят на моя на 9-3OG?

_________________
ЗА БОГ-А ХОРА СПРЕТЕ ДА СЛУШАТЕ MP3


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разни новинки за MY 2011.
МнениеПубликувано на: Пон Ное 29, 2010 3:53 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Вто Сеп 05, 2006 1:12 pm
Мнения: 1020
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 900NG; Opel Zafira 1,9cdti
Най-вероятно където има Тех. :wink:

_________________
СААБ някога може и да не е бил поп-фолк....


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Saab кафе » Връзки, статии и новини.

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab