Портал » Начало форум » Saab кафе » Връзки, статии и новини.

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Съб Авг 29, 2009 2:38 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Фев 02, 2005 11:23 pm
Мнения: 596
Местоположение: гр. София
Автомобил: Saab 9-5 Aero 2007, R.I.P. 9-5 2.2 TiD
DoctorPhill написа:
Не знам,сега ми е по-симпатично ,като го разглеждам,сякаш ми се иска да му е по-агресивна муцунката.9-3те са с по-хищен вид.
Разбира се трябва да се види на живо и как изглежда в черно,може да има опция и без хромирани джаджи.
Ако след 1-2 годинки Кьоинтата му лепнат един осмак с принудително пълнене ще взема да се замисля,дали да не счупя лосчето-касичка. :rofl:


Това за муцунката, че е недостатъчно хищна, отдавна го казах. Още когато наизлязоха "шпионските" снимки. Като изключим тази невинна муцунка, останалото все повече ми харесва. Само ме е яд, че няма XWD за дизела. Пък и един по-големичък дизел добре ще му дойде.

_________________
Моят Saab ми спаси живота. R.I.P. там в автомобилния рай...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Съб Авг 29, 2009 4:13 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 12:01 am
Мнения: 3067
Местоположение: обикаля
Автомобил: SAAB 9-5 R.I.P,9-11 TT,9-5 Aero Deviltuned
В Щатите братята американци се жалват,че Аерото е по-слабо от новия Форд Таурус SHO,който е с 3.5 битурбо 6так разработен от Ямаха със 365кс и двойно предаване.
Форда бил "най-долната" турбо кола,пък бил по-мощен... :rofl:
Интересно поколение от големи турбо-седани с двойно предаване се завъди в кризисното време.
Изображение

_________________
When fast enough just isn't fast enough.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Съб Авг 29, 2009 4:25 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 03, 2007 11:35 pm
Мнения: 1539
Местоположение: София, "Младост" 1
Автомобил: 9000 CDE 1996 Custom Stage by Red_Devil
И аз съм съгласен с Док за муцуната, даже го бях написал някъде.Решетката много прилича на Инсигниа.Може би си има конструктивни причини да е така, но на мен решетката от първата 95 и първата 93 ми каресваха повече.Ако му бяха пипнали предницата в стил Турбо Х, лично за мен щеше да е по-добре.Другото ме кефи.Между другото, кога е точно е изложението във Франкфурт и на коя дата е премиерата на новата 95?Ако имам възможност, ще гледам да отида и погледам наживо.Отдавна се каня да посетя този автосалон. :-)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 01, 2009 9:47 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Фев 25, 2006 12:26 am
Мнения: 899
Местоположение: София
netware5 написа:
Чичко с неговия ръст е идеален за оценка на нови автомобили. Ако той каже, че се е чувствал удобно и широко в колата - значи колата е широка и удобна :D




:offtopic1 Мда, оня ден се наместих в Порсне Панамера и не ми беше съвсем тъмън.
Ако бях малко по дибел сигур щеше да си ми е ачик тесно.
Иначе колата е внушителна и на живо изглежда добре.

_________________
В страна в която на всеки квадратен километър съжителстват двадесет души и един лос вие не можете да създадете просто един автомобил. Вие можете да създадете само Saab

"Аз не съм гинеколог по принцип, но мога да погледна" © Dr. Feelgood


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 01, 2009 10:50 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пет Окт 05, 2007 5:15 pm
Мнения: 1734
Да'н си седнал отзаде в Панаманамератата бре, Начо? :shock: :D


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 01, 2009 11:04 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Пон Окт 24, 2005 11:50 pm
Мнения: 1525
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9000CD Darko/Deviltune Edition
Начо са го заключили в багажника на Панамерата по погрешка. Та отттам са му тез впечатления, ама някак си му е неудобно да си признае :D

_________________
SAAB 9-3 2005-2009 The Green Dragon
SAAB 9-3 2009-2012 The Black Pearl
SAAB 9000 2012- The Viking Ship


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 15, 2009 7:00 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6956
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0
Тук малко информация, снимки и едно видео :
http://www.gmeurope.info/press/intl/saa ... index.html
И тук :
http://www.saabsunited.com/2009/09/2010 ... hicle.html



          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Чет Окт 01, 2009 4:16 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Фев 25, 2006 12:26 am
Мнения: 899
Местоположение: София
ММмм, такааааа.
Мисля че е време да споделя от първа ръка видяното с приложен снимков материял разбира се. Имах удоволствието миналата седмица да посетя IAA и да видя новия 9-5 на живо. Първото което вижда човек е, че колата наистина е доста голяма, но не създава впечатление на тежка и тромава. Като цяло силуета и е доста изчистен, динамичен и по саабски семпъл. Ще започна направо със снимките и ще ги съпровождам с коментари.

Започвам с обща снимка на щанда на Сааб, който се намираше в 8-ма палата, в общи линии в най отдалечения край на изложението. Палатата деляхме с Рено, Пежо, Субару и една дузина тунингмайстори. Щанда разбира се е типично саабски, шведски, беличък, чистичък, семпличък бе в общи линии както сме си свикнали.

Изображение

Изображение

...а ето го и батко. :preveds
Всички лазят, пипат, отварят, затварят, щракат, цъкат, бъркат, душат, пулят се, въздишат и т.н.

Изображение

Добър вечер...
Изображение

Това колело определено е готино, нищо че не прилича на турбина като другото. Спирачните дискове по стара GM традиция са напръскани със сребриста боя като за изложение.

Изображение

...а ей ме на и мене вътре, мчи как шъ пропусна да се наместя.

Изображение

И сега започваме с разни дребни и не толкоз технически подробности, на които съм обърнал внимание. Надявам се да не съм пропуснал нищо. Ако съм пропуснал....следващия път, кво да се прави :dontknow

Първото нещо, което ми направи впечатление докато се дупех да снимам джантата, беше косматия материял с който са облицовани подкалниците. Това сигурно е някакъв шумоизолационен пиниз, който лично за мен означава висок акустичен комфорт при движение на автомобила.

Изображение

..в тоя момент колегите викнаха "еее, я скивай еееее...." и отидохме да гледаме мултимедията за тези дет се возят отзад.
Изображение

Изображение

А ето как изглеждат тези устройства, когато автомобилът е с бежова тапицерия. Останах приятно впечатлен от това, как нетипично за Saab са се постарали за такъв дребен но съществен детайл. Ще се върна към това и по късно.
Изображение

Някои от командните функции на това устройство са изнесени и за задните пътници ето на този пулт. Има входове за видеоустройства като камери, електронни игри и прочее.
Изображение

Да вървим нататък.
Централната конзола. Апликирана е с някакъв малко непонятен но доста стилен и технократски материял. Типично за Saab.
Не скърца, не изглежда евтино и гадно и не изглеждаше надраскано, което не може да не радва, предвид факта колко народ се е катерил по тези коли на изложението.
Скоростния лост типично в саабски стил има особена форма, но е удобен и солиден. Алуминиевата пластмаса която декорира кожения маншон лежи добре без луфтове и изглежда добре покрита, т.е. отсъства вероятността да се ожули при експлоатация.
Запалването (святая светих) е там където трябва, но вече е с копче. Така де 21- век сме. Бутоните за управление и въртящите се копчета създават приятно тактилно усещане за качество, т.е. не "цъкат" и не "щракат" а просто си вършат работата и се усеща дали сте ги натиснали или не. Дисплеят разбира се е touch screen.

Ето бутона. Над него се вижда и този за ръчната спирачка.
Изображение

Изображение

Лостът отстрани. Спусъчето за заден ход по идея е опелско, но по изпълнение е саабско- в матов стил (при швабете е лъскавичко). Пипната му е и формата естествено с идея да е по приятно за опериране.

Изображение

Лостът за ахтоматика обаче си е 100% саабски. Нито една GM-ска кошница няма подобен фалоимитаторски селектор. На жените със сигурност ще им хареса :rofl:
Изображение

много бутони, като едно време и светят зеленичко :yahoo

Изображение

Изображение

Геврекът при версия Vector
Изображение
...и при версия Aero
Изображение

...на Аерото определено е еднааа идейка по дебел и отдолу пише разни работи
Изображение
...и отзад има разни работи за смяна на предавките в ръчен режим.
Изображение
При двата волана мултифункционалните бутони и скролове са еднакви. Изработени са от приятна за пипане пластмаса покрита със софт тъч пейнт, или преведено буквално "боя приятна на пипане".
Изображение

Емблемата на волана вече не е с грифонче
Изображение

Зад волана обикновено има табло. Ето го и него

Изображение

Изображение

Закъде без стрелка за турбу?...
Изображение

Вид на таблото отстрани
Изображение
Класическите решетки за вентилация

Изображение

Жабка
Изображение

Отворена жабка. Прави впечатление, че пантите и те са покрити с онова косматото...
Изображение
От другата страна на таблото има още една жабка. Удобно място да се държи например малък пистолет :mrgreen:
Изображение
...прави впечатление лостчето, което освобождава реглажа на кормилната колона. Поставено е като на старата 9-5 отстрани, не много естетично, но удобно. Слава богу взели са си поука от 9-3 SS, където при цялото ми уважение този девайс е доста неудобно разположен.

Блок за управление на фаровете и HUD-a
Изображение
Самия HUD. Не се вижда много добре, но все пак там не беше и тъмно.
Изображение

Найт панел бутон отдясно на волана, шш, къде без него?
Изображение

Джойстик за управление на огледалата. Леко под ъгъл, удобен, готин и машалах, най после ОСВЕТЕН.
Изображение

Самите огледала. За разлика от един друг автомобил тук огледалата са ОК като функционалност и убавиня.
Изображение

Дръжката за отваряне на вратата. Направо си е като от метал, нищо че е пластмасова. Солидно направена и приятна за опериране.
Изображение

Седалки отзад. Класически подлакътник с поставки за чаши и жабка като в 9000. Много хубава кожа. Седи се удобно, но за хора с ръст до 1.80-1.85. Другите да се возят отпред.
Изображение
Вече я няма снадката в задната част на прага както при стария 9-5. По културно са удължили платформата някак си.
Изображение

Предна седалка. Не знам за други, за мен зверски удобна. Още едно нещо, в което шведите не са отстъпили от стила си. Евала.
Изображение

А това са моите нозе когато седя отпред. Място има бол, може бивол да се качва отпреде.
Изображение

ето и в цял ръст дет се вика. Мноууу така удобничко съм се разположил.
Изображение

Самата предна седалка вече мож да изпълнява ето този фокус.
ИзображениеИзображение
Което е много удобно за дългокраки мъже/жени.

Отдясно има ключалка за изключване на пътническия чувал за безопасност. При цена на табло с чувал от около 14000 лева за старата 9-5 това е едно добро решение. Също е вариант ако някой иска да направи мръсно на тъщата
Изображение

Сенник
Изображение
....на който има някакви ужасни заканителни надписи по адрес на децата, които нямат нищо общо с кампаниите на UNICEF определено.
Изображение
Отново вентилацийка
Изображение

Подлакътникът
Изображение
в който има вграден разбира се контакт за 12V и USB/AUX вход за мултимедията.
Изображение

Поставката за чашки зад скоростния лост е апликирана с нещо приличащо на алпака, леко опушено, абе некво никво, ама много готино стои и не евтинее като при някои. За съжаление вече ги няма тия разгъващи се пинизи като при стария, но с тая крива централна конзола нямаше и как да стане.
Изображение
Изображение

отстрани на стойките някакви лостчета се спускат, каква е идеята още не знам, има контакт за 12V и тук и вляво непосредствено зад бутона за запалване има някаква нишичка, която е тапицирана по кьошенцата и още някакви кръгчега има налепени по нея. С каква идея е тази нишичка не знам. Може би да се съхранява ключът за колата там, ако водачът няма джобове в момента (примерно само по бански се е качил).
Изображение

Седалките в бежово
Изображение

Изображение

Прави впечатление, че коланите и разни други нещица са в бежово също. Може и да е дребен детайл, но на мен лично страшно ми допадна.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение

Лайсните на праговете и те вече излеждат доста по тежкарски. Не от пластмаса а от неръждавейчица.
Изображение
Педалите на Аерото и те са някакви рацерски неръждаеми такива.
Изображение

Айде сега малко повече екстериорни снимки.
Изображение
Изображение
Изображение

Прави впечатление, че огледалата за задно виждане в горната си част са черни, за да хармонират със страничните стъкла.
Изображение
Джантите, инспирирани от прототипа Aero X
Изображение

Надписът обозначаващ модела е с леко променена форма на шрифта като че ли.
Изображение
Изображение

Това е поглед отзад на Аеро
Изображение

а това на Vector
Изображение
Емблемката, която се намира в светещия пояс отзад
Изображение

Малко дизайнерски пинизи
Изображение
Изображение

Светодиоден габарит като при фейслифта на 9-3 SS
Изображение

Други разни фарчета и габаритчета
Изображение
Дръжките на вратите отвън са много приятни
Изображение

Дизайнерския стоп. По думите на чичко Саймън наподобявал леден блок.
Изображение

Поглед отдолу. Този правоъгълен сандък който виси е зарядно, което поддържа тока в колата по време на изложение. Като цяло всичко е много прибрано и упаковано, което е много добре както за аеродинамиката, така и за пътните условия на нашата мила татковина
Изображение

Долу ниско на бронята има още някакви светлини, които не знам за какво са
Изображение

Вратичката за резервоара се отваря чрез натискане навътре с пуш-бутон механизъм (като при мебелите). Предвид мръсотията по нашите улици малко спорно решение. Задължително си цапаш пръстите+механизъма звучи доста фино, не знам как ще е с дълговечността му. Иначе дупката е доста голяма, по високо е и е леко под ъгъл, което ще прави зареждането по удобно за тези които обичат да си сипват сами.

Изображение
Изображение
Изображение

Пак дизайнерски пиниз
Изображение
Зловещия комин на Аерото
Изображение
...който като се загледаш всъщност..
Изображение

Люка е голям и готин
Изображение
Изображение

Изображение

Това е дизелът
Изображение
А това моторът на Аеро
Изображение

Прави впечатление много стилно и красиво упакованото и подредено пространство около двигателя.
Вижте само макферсоните как са
Изображение

Агресивна муцунка
Изображение

Ето тук може да се видят разликите между предната бронята на Vector
Изображение

и на Aero
Изображение

В резюме мога да кажа, че колата е голяма, готина и саабеста отвсякъде. Въпреки че сниманите от мен екземпляри са предсерийни и под сурдинка казано са сглобени набързо в Рюселсхайм за изложението (понеже в Тролхетан поточната линия още не е монтирана докрай) те бяха изненадващо съвестно и качествено направени. Отделено е голямо внимание на разни дребни и дразнещи детайли.
Определено новия 9-5 наистина ще е сериозна крачка напред за марката във всяко едно отношение. Остава да изчакаме началото на производството и, продажните цени и да видим в края на краищата тяхно величество феновете, клиентите и прочее хорица как ще я оценят.

Засега се очаква производството да стартира в началото на 2010 и първите коли да са тук през Март/Април живот и здраве.

Изображение

_________________
В страна в която на всеки квадратен километър съжителстват двадесет души и един лос вие не можете да създадете просто един автомобил. Вие можете да създадете само Saab

"Аз не съм гинеколог по принцип, но мога да погледна" © Dr. Feelgood


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Чет Окт 01, 2009 4:41 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Чет Фев 07, 2008 9:49 pm
Мнения: 143
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 95T SW MY'01 B234R
:laughing Viva la SAAB!!! :yahoo

SAAB RULLLLZZZZZZ!!! :dance3: :mbounce :thankyou

Нямаше как да сдържа емоцията си...

дори като видях каталога на новата 95 при Анди на панаира.... и усмивката.. се разля по лицето ми...

остава само да предложат 4х4 в дизеловата гама...

_________________
The Knowledge is POWER, The Knowledge is NOT a Crime


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Пет Окт 02, 2009 10:32 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 11:45 pm
Мнения: 250
Местоположение: Pyce
Автомобил: SAAB 9-3 TiD 1998
:thankyou за презентацията. С нетърпение чакаме да тестваме новото бижу. :signsaab:

_________________
SAAB™ - сила на духа !


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Пет Окт 02, 2009 1:19 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Авг 29, 2007 10:31 am
Мнения: 1675
Местоположение: София, квартал на Банкя
Автомобил: 9-5 2007 2.0t, 9-3 2007 1.8t
И все пак щеше да ми е интересно да видя снимка на Чичко седнал на задната седалка :hahaha. Иначе дано да го видим на живо скоро, пък и ако организират едно кръгче от СМ, ще е екстра.

_________________
Не е важно какъв Сааб караш, важното е че караш Сааб


          Върнете се в началото  
 
Offline
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Пет Окт 02, 2009 10:23 pm
 

Аватар
Just Married
Just Married

Регистриран на: Сря Мар 05, 2008 1:17 pm
Мнения: 2555
Местоположение: София
Автомобил: 9-5 LeGo Deviltune, Mini Cooper S
Чичко, благодарско за изчерпателното инфо!
@kauton Щом Чичко казва, че март ще е тук, предполагам, че ще се направи всичко възможно да я покараме, ако не на пролетната среща, то поне след нея.
Противно на привържениците на класиката, мога да кажа, че станах свидетел на няколко доста подробни запитвания относно новата 95. Надявам се, че по този начин не издавам фирмена тайна, но мен много ме радва фактът, че има хора, които проявяват сериозен интерес към новия флагман.

_________________
Карам Saab!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Пет Окт 02, 2009 11:34 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Юни 26, 2007 9:11 pm
Мнения: 1698
Местоположение: FUGM
Автомобил: saab FUGM
...хм,тази кола взе че започна да ми харесва... :oops: Наистина изглежда по-саабска от последните. :D


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Съб Окт 03, 2009 1:29 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Ное 09, 2008 3:42 am
Мнения: 239
Местоположение: Ямбол
Автомобил: Saab 9-5 2.0 MY00 , 9-5 HOT Aero ATS MY05
Е с тея лостчета зад волана ще става заигравка :twisted: .Бях се притеснил, че няма да сложат.

Скоро ще ги тествам само да докарат някоя бройка и до Манчестър.Тъкмо ще направя сверка с XF да видим дали ще го догони Саабчето :D


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 9-5 M.Y.2010 - статия и огромна картинка
МнениеПубликувано на: Съб Окт 03, 2009 11:37 am
 

Аватар

Регистриран на: Пет Окт 05, 2007 5:15 pm
Мнения: 1734
Кой ЕксЕф, дизеловия ли? Или компресорния 5.5? :D Ще ми е интересно каква маневреност ще има 9-5. Като знам 9000 дето е 5 метра без малко как тромаво завива и с какъв радиус, представям си кола 5.20 с предно предаване какъв кошмар при обратен завой може да стане..


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Saab кафе » Връзки, статии и новини.

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab