Портал » Начало форум » Гараж » Performance & Tuning

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Чет Юли 24, 2014 10:02 am
 

Аватар

Регистриран на: Пет Юни 20, 2008 6:53 pm
Мнения: 661
Местоположение: по координатата
Автомобил: фтумобил
slavi написа:
Да върна темата към същината, че тая материя винаги ми е била интересна.
Да речем, че се премерим на дино - някакво. Кво правим с цифрите. Т.е. как ги отнасяме към мощността на вала. Аз съм с 5-степенен автомат, има с 4-степенни, които сигурно са още по-неефективни. Има ръчки. Какво приемаме за коефициент на загуби между мощността и момента на гумите и на вала? По мои наблюдения дори на ръчка загубите са поне 20%. Който знае повече, да ме поправи.


Според мен диното е нищо повече от още един уред за тунинговане. И служи за това да "премери" колата преди/след съответна настройка. Но само мери. КорекциЙ се правят в движение. След това отново на Диното. И така няколко пъти.
Да мериш кола след като си направил настройки, без преди това да си я премерил на същото такова, мисля няма много смисъл.

Точни данни за конкретен автомобил, много трудно може да ти да де някой. Това е така защото:
1. Има различни видове Дино стендове, най-общо казано такова което мери мощност на двигател и такова което мери мощност на колела. И измежду тях има различни видове. При положение че даден стен (chassis dyno) който сам ти смята предавателното число на скоростната кутия, какво става тогава с въжможното отклонение на конските сили при положение че веднъж си с едни гуми... друг път с други. Или ако промениш диаметъра 16, 17, 18...
2. Различните производители (всъщност мисля че директивата е съотнесена по държави) измерват мощността на автомобилите си по различен начин.
Saab мисля е чрез Engine cell, но не съм сигурен. Все пак примера е интересен. Там двигателя, веднъж свален от поточната линия се "мери" гол като пушка. Няма ги агрегатите, който се монтират в последствие като: маслена помпа, бензинова помпа, водна помпа, алтернатор, въздушен филтър. Всички тези "необходимости" се осигуряват от независими за двигателя енергийни източници. Демек бай Свен хаква фунията и фука тунджа с необходимото налягане. Бай Гастербайтер върши мръсната работа и налива маслото и кервана си ръмжи. Образно казано.

Докато примерно германците при измерване елиминират и Свен и все, закачат всичко и тогава мерят.

Така че лично аз винаго си го карам по усмотрение и когато си карах машинката ми харесваше да е 250 кс., така някакси неангажиращо-подвеждащо ми изглеждаше и за някой спор винаги можеше да се извадят или прибавят различни фактори. :lol: Сметка може да ми държи единствено някой, който внася при по нея. :mrgreen:

_________________
Sierra Alpha Alpha Bravo


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Пет Юли 25, 2014 10:28 pm
 


Регистриран на: Пон Апр 22, 2013 3:00 pm
Мнения: 16
Местоположение: В.Търново
Автомобил: 93 Sedan
На Дино графиката цифрите не са най-важните , по важно видът на кривите и техните полегати линии или казано на прост език -трябва да се запази въртящия момент и мощността в най- дълъг диапазон от обороти , като е желателно да се избягват пикове и спадове .
Надявам се да съм бил полезен
ето и един пример как въртящия момент е в целия диапазон
Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Чет Юли 31, 2014 10:24 am
 

Аватар

Регистриран на: Пет Юли 01, 2011 11:09 am
Мнения: 332
Местоположение: София
Автомобил: Saab 9-3SS 1.9TiDs Vector Aut. 2005 Hirsch
Еййй хвърлихте ме в тъч ... а таман бях решил да побутна малко конските сили на моя фиатовски дизелов двигател 1.9TiDs 150ps stock

Въпрос:

Не знаещ съм и питам:

Е ли е възможно да се вземат настройките от вече оригинално Маптун-нат автомобил (или Хиршнат) и да се прехвърлят на друг автомобил съответно същата модификация (конкретно двигател Z19DTH)?

_________________
Saab & Hirsch Performance


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Пет Авг 01, 2014 11:42 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2957
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
Може, само че не разбирам как ще си сигурен дали точно това е направено.... :rofl:

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Съб Авг 02, 2014 7:07 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пет Юли 01, 2011 11:09 am
Мнения: 332
Местоположение: София
Автомобил: Saab 9-3SS 1.9TiDs Vector Aut. 2005 Hirsch
freaktattoo написа:
Може, само че не разбирам как ще си сигурен дали точно това е направено.... :rofl:


Казано на по-разбираем език? :)

_________________
Saab & Hirsch Performance


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Нед Авг 03, 2014 6:23 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2957
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
Ти лично как ще разбереш по вървенето на колата, дали тунинга е от Хирш, Маптун и т.н. Сааб тунери, дали е от други неизвестни за теб, но добри тунинг фирми, или е променен файла по усмотрение на този който ти преправя софтуера?

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Пон Авг 04, 2014 10:24 am
 

Аватар

Регистриран на: Пет Юли 01, 2011 11:09 am
Мнения: 332
Местоположение: София
Автомобил: Saab 9-3SS 1.9TiDs Vector Aut. 2005 Hirsch
freaktattoo написа:
Ти лично как ще разбереш по вървенето на колата, дали тунинга е от Хирш, Маптун и т.н. Сааб тунери, дали е от други неизвестни за теб, но добри тунинг фирми, или е променен файла по усмотрение на този който ти преправя софтуера?


Идеята ми е да се вземе 1:1 софтуера от вече Маптун-ната кола и да се прехвърли на моята?
Да речем знам една 93ка такава :) Идват двете коли - тегли се софта от едната и се прехвърля на другата ...

До колкото знам Маптун си защитават нещата с VIN номера, Hirsch предполагам също ... може ли да се преодолее това?
А могат ли да се разберат точните настройки и да се репликират директно без замяна?

_________________
Saab & Hirsch Performance


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Сря Авг 06, 2014 11:38 am
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 2:03 pm
Мнения: 24
Автомобил: Alfa Romeo
Всичко може колега. Но практиката казва друго. Една кола трябва да е настроена индивидуално. Така с копи не става. Другото важно нещо и на първо място е това, че двете коли трябва да имат абсолютно еднакви хардуерни и софтуерни версии в компютъра. Иначе ще си убиеш колата и ще я обикаляш като паметник после докато се намери кой да я оправи.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Сря Авг 06, 2014 12:32 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Апр 02, 2012 9:10 am
Мнения: 344
Местоположение: София/Пловдив
Автомобил: Saab 9-5 ARC 2.0t (MY 2002)
Ако не бяхме в БГ, щях да добавя, че е и абсолщтно незаконно, но тук при нас това е относително.

_________________
There is no black or white, only shades of grey.

Saab 9-3, 2.0t, 1998 --> Saab 9-5, 2.0t ARC, 2002


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Сря Авг 06, 2014 9:51 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2957
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
stiki7 написа:
freaktattoo написа:
Ти лично как ще разбереш по вървенето на колата, дали тунинга е от Хирш, Маптун и т.н. Сааб тунери, дали е от други неизвестни за теб, но добри тунинг фирми, или е променен файла по усмотрение на този който ти преправя софтуера?


Идеята ми е да се вземе 1:1 софтуера от вече Маптун-ната кола и да се прехвърли на моята?
Да речем знам една 93ка такава :) Идват двете коли - тегли се софта от едната и се прехвърля на другата ...

До колкото знам Маптун си защитават нещата с VIN номера, Hirsch предполагам също ... може ли да се преодолее това?
А могат ли да се разберат точните настройки и да се репликират директно без замяна?

Точно това със записването на чуждия файл върху твоята кола не е най-удачния вариант ако има защита или ако са различни софтуерни версии . По-скоро прехвърлянето на настройките би било по-удачно.

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Чет Авг 07, 2014 12:53 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пет Юли 01, 2011 11:09 am
Мнения: 332
Местоположение: София
Автомобил: Saab 9-3SS 1.9TiDs Vector Aut. 2005 Hirsch
freaktattoo написа:
По-скоро прехвърлянето на настройките би било по-удачно.


Ок, а могат ли да се "видят" всички настройки направени от Hirsch/Maptun?

_________________
Saab & Hirsch Performance


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Чет Авг 07, 2014 2:37 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2957
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
Да, стига да има за сравнение оригинален файл със същата софтуерна версия.

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Пет Авг 08, 2014 9:46 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Яну 14, 2004 8:23 pm
Мнения: 3731
Местоположение: София
Автомобил: Red Devil RIP! 9000 2.3T auto
И накрая може да се окаже че на твоята кола са неприложими или не работят коректно.

_________________
Човек като е глупав, обикновено е за дълго :Chair
SLAVI каза: И да, карането на SAAB хич не е евтино удоволствие, но пък е гарантирано удоволствие!
http://www.deviltune.com


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тунинг спорове (разделена тема)
МнениеПубликувано на: Пет Авг 08, 2014 10:26 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2957
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
:rofl: И това е възможно....

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Гараж » Performance & Tuning

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab